• Albertslund Boligselskab
  • Bo-Vita
  • Tranemosegård
  • Vridsløselille Andelsboligforening Mobil undermenu åben knap
  • Boligsøgende Mobil undermenu åben knap
    • Erhvervslejemål
    • Fleksibel udlejning
    • Hvad er en almen bolig?
    • Spørgsmål og svar
  • Beboer Mobil undermenu åben knap
    • Find din afdeling
    • Blanketter, regler og muligheder
    • Økonomisk beboerrådgivning
    • Bliv frivillig
    • Fleksibel udlejning
    • Spørgsmål og svar
  • Beboerdemokrati Mobil undermenu åben knap
    • Albertslund Boligselskab
    • Bo-Vita
    • Tranemosegård
    • Vridsløselille Andelsboligforening
    • Bestyrelsesarbejde
    • Bliv frivillig
    • Kurser for bestyrelser
  • Boligsocial Mobil undermenu åben knap
    • Bliv frivillig
    • Netværkskontoret Brøndby Strand
    • Greve Nord Projektet
    • Albertslund Boligsociale Center
    • Helhedsplan Mjølnerparken
    • Helhedsplan Sigynsgade
    • Beredskabet
  • Byggeri Mobil undermenu åben knap
    • Genhusning
    • Byggeordbog
    • Renoveringer og helhedsplaner
    • Byggeudvalgets arbejde
    • Praktikpladser i byggebranchen
  • Bæredygtighed
  • Om BO-VEST Mobil undermenu åben knap
    • Organisation
    • Strategi og politikker
    • Job og karriere
    • Udbud og leverandør
    • For pressen
    • Persondatapolitik
    • Fremtidens arbejdsplads
    • Nyheder
  • Log på
  • Hjælp og kontakt Mobil undermenu åben knap
  • Tilmelding til Betalingsservice
Gå til indhold
BoVest
  • Om BO-VEST
  • Nyheder
  • Tilmelding til Betalingsservice
  • Hjælp og kontakt
  • Log på
  • Boligsøgende
  • Beboer
  • Beboerdemokrati
  • Boligsocial
  • Byggeri
  • Bæredygtighed
Åbning af søgeformular
Mobilmenu åben knap
  • Albertslund Boligselskab
  • Bo-Vita
  • Tranemosegård
  • Vridsløselille Andelsboligforening

Beboere - spørgsmål og svar

    Husleje

  • Kan jeg forhøje mit a conto vand- eller varmebidrag?

    Du kan forhøje dit månedlige a conto bidrag til vand og/eller varme ved at skrive til os på boliggruppen@bo-vest.dk

    Husk navn, adresse og lejemålsnummer. Dette finder du blandt andet på din betalingsoversigt eller på tidligere huslejeopkrævninger. 

    Tips til at spare på el, vand og varme.

  • Kan jeg betale min efterregning over flere måneder?

    Kontakt Boliggruppen på boliggruppen@bo-vest.dk og få vurderet dine muligheder for at dele din efterregning over flere måneder.

    Du kan også bede om at få et personligt møde ved at booke en tid

    Tips til at spare på el, vand og varme

  • Kan jeg klage over min vand- og varmeregning?

    Hvis du vil gøre indsigelse mod dit vand- eller varmeregnskab – det vil sige klage over det – skal det ske senest seks uger efter, at du har modtaget regnskabet i postkassen.

    Læs mere om dine klagemuligheder

  • Kan jeg leje min bolig til andre?

    Du kan på visse betingelser fremleje din bolig eller et antal rum.

    Det er dog fortsat dig, der har ansvaret for betaling af husleje og for at boligen ikke misligholdes.

    Læs mere om fremleje

  • Må jeg sætte min bolig i stand?

    Når du bor alment, kan du vedligeholde din bolig eller anvende råderetten til at få nyt køkken eller bad eller noget helt tredje.

    Det kræver dog altid, at du først kontakter BO-VESTs driftsafdeling: raaderet@bo-vest.dk

    Du kan også bede om at få et personligt møde ved at booke en tid


    Du kan læse mere om vedligeholdelse af din bolig og om råderet og forbedringer.

  • Hvordan klager jeg?

    Du kan klage til os, hvis du mener, at andre beboere ikke overholder husordenen eller hvis du er uenig i din flytteopgørelse eller dit forbrugsregnskab.

    Læs mere om dine klagemuligheder

    Beboer

  • Hvornår får jeg regnskaber for vand- og varmeforbrug?

    Bor du i Vridsløselille Andelsboligforening, Albertslund Boligselskab eller Tranemosegård, vil du modtage dine vand- varmeregnskaber omkring april måned.

    Bor du i Bo-Vita, er det forskelligt fra afdeling til afdeling, hvornår du modtager regnskaberne. Henvend dig til dit ejendomskontor med spørgsmål.

    Det er kun de afdelinger, hvor der er individuelle vandmålere i boligerne, der modtager vandregnskab.

    Tips til at spare på el, vand og varme.

  • Hvordan opsiger jeg min bolig?

    Du opsiger din bolig skriftligt. Opsigelsen underskrives med MitID. Hvis I er to lejere på kontrakten, skal I begge underskrive opsigelsen.
    Læs mere om fraflytning og opsigelse

    Du skal oplyse, hvornår du har tømt og rengjort lejemålet. Samtidig skal du oplyse din nye adresse og telefonnummer. Hvis du har andre lejemål (for eksempel carport), skal du udfylde feltet i opsigelsen.

    Opsigelsesvarslet er løbende måned + 3 måneder. Hvis du ønsker det, kan vi forsøge at genudleje boligen med 8 ugers varsel til den 1. eller 15. i måneden.

    Genudlejningsdatoen vil dog altid være den 1. eller 15. i måneden.

    Opsig din bolig her
     

  • Hvorfor har jeg ikke modtaget min huslejeopkrævning?

    Hvis du ikke har modtaget din huslejeopkrævning, kan du kan du betale med mobilepay på 164394 eller lave en bankoverførsel til BO-VEST.

    BO-VEST:

    Reg. nr.: 46 45 
    Kontonummer: 00 12 05 07 04 

    Bo-Vita:

    Reg. nr.: 46 45
    Kontonummer: 00 12 55 23 86


    Husk at skrive dit lejemålsnummer. Det finder du blandt andet på din betalingsoversigt eller på tidligere huslejeopkrævninger. 

    Læs mere om husleje.

  • Hvordan opsiger jeg et dødsbo?

    Opsigelse af et dødsbo foregår næsten som en almindelig opsigelse. Det skal altid foregå skriftligt.

    Opsigelsesvarslet er løbende måned + 3 måneder. Hvis boligen er tømt og rengjort før, kan vi forsøge at genudleje boligen med 8 ugers varsel.

    Genudlejningsdatoen vil dog altid være den 1. eller 15. i måneden.

    Læs mere om fraflytning og opsigelse

    Brug for et møde?
    Ring til os, hvis du har brug for et personligt møde - se under Hjælp og Kontakt

  • Kan jeg overtage en bolig?

    Du kan som ægtefælle eller samlever overtage et lejemål. Det er muligt i tilfælde af dødsfald, samlivsophør eller skilsmisse. En ægtefælle/samlever også kan overtage et lejemål, hvis den anden part flytter i ældrebolig, beskyttet bolig, på plejehjem.

    Hvis du ikke står på kontrakten, og din ægtefælle afgår ved døden, skal du sende en kopi af vielsesattesten samt dødsattesten til Boliggruppen, BO-VEST for at kunne forsætte lejemålet.

    Hvis du er samlever, skal du sende en Bopælssamling samt dødsattesten. Du skal have haft fælleshusstand i minimum 2 år for at kunne forsætte lejemålet. Bopælssamlingen kan købes på folkeregisteret.

    Skilsmisse og samlivsophør
    I tilfælde af samlivsophør, hvor begge står på kontrakten, skal der sendes et brev eller en mail til boliggruppen@bo-vest.dk, hvor det oplyses, hvem der skal blive boende i lejemålet.

    I tilfælde af skilsmisse vil lejemålet blive overdraget til den person, som Statsforvaltningen skriver på skilsmissebevillingen skal forsætte lejemålet. Skilsmissebevillingen skal sendes til BO-VEST.

    Brug for et møde?
    Kontakt os, hvis du har brug for et personligt møde

  • Hvornår modtager jeg min flytteopgørelse og mit indskud?

    Hvis du flytter fra din bolig, går der typisk 4-6 uger fra din bolig en genudlejet, til du modtager din flytteopgørelse og dit indskud eller den del af dit indskud, der ikke anvendes til udbedringer af din bolig.

    Læs mere om fraflytning og opsigelse.

     

  • Kan jeg blive skrevet på en akut-liste?

    I BO-VEST har vi ikke en akut-liste, kun den almindelige venteliste. Du finder vores boligbase her, hvor du kan finde ud af, om vi har ledige boliger eller steder med kort ventetid.

  • Kan jeg forhøje mit a conto vand- eller varmebidrag?

    Du kan forhøje dit månedlige a conto bidrag til vand og/eller varme ved at skrive til os på boliggruppen@bo-vest.dk

    Husk navn, adresse og lejemålsnummer. Dette finder du blandt andet på din betalingsoversigt eller på tidligere huslejeopkrævninger. 

    Tips til at spare på el, vand og varme.

  • Kan jeg betale min efterregning over flere måneder?

    Kontakt Boliggruppen på boliggruppen@bo-vest.dk og få vurderet dine muligheder for at dele din efterregning over flere måneder.

    Du kan også bede om at få et personligt møde ved at booke en tid

    Tips til at spare på el, vand og varme

  • Kan jeg klage over min vand- og varmeregning?

    Hvis du vil gøre indsigelse mod dit vand- eller varmeregnskab – det vil sige klage over det – skal det ske senest seks uger efter, at du har modtaget regnskabet i postkassen.

    Læs mere om dine klagemuligheder

  • Hvor hurtigt kan I leje min bolig ud?

    Du har 3 måneders opsigelse.

    Vi forsøger at genudleje din bolig med 8 ugers varsel til den 1. eller 15. i måneden.

  • Kan jeg leje min bolig til andre?

    Du kan på visse betingelser fremleje din bolig eller et antal rum.

    Det er dog fortsat dig, der har ansvaret for betaling af husleje og for at boligen ikke misligholdes.

    Læs mere om fremleje

  • Må jeg sætte min bolig i stand?

    Når du bor alment, kan du vedligeholde din bolig eller anvende råderetten til at få nyt køkken eller bad eller noget helt tredje.

    Det kræver dog altid, at du først kontakter BO-VESTs driftsafdeling: raaderet@bo-vest.dk

    Du kan også bede om at få et personligt møde ved at booke en tid


    Du kan læse mere om vedligeholdelse af din bolig og om råderet og forbedringer.

  • Må jeg bytte bolig?

    Du må gerne bytte bolig med andre. Der er dog visse betingelser, som skal være opfyldt.

    Kontakt altid BO-VEST før du bytter bolig.

    Læs mere om at bytte bolig.

  • Hvordan klager jeg?

    Du kan klage til os, hvis du mener, at andre beboere ikke overholder husordenen eller hvis du er uenig i din flytteopgørelse eller dit forbrugsregnskab.

    Læs mere om dine klagemuligheder

    Økonomisk rådgivning

  • Kan jeg forhøje mit a conto vand- eller varmebidrag?

    Du kan forhøje dit månedlige a conto bidrag til vand og/eller varme ved at skrive til os på boliggruppen@bo-vest.dk

    Husk navn, adresse og lejemålsnummer. Dette finder du blandt andet på din betalingsoversigt eller på tidligere huslejeopkrævninger. 

    Tips til at spare på el, vand og varme.

  • Kan jeg betale min efterregning over flere måneder?

    Kontakt Boliggruppen på boliggruppen@bo-vest.dk og få vurderet dine muligheder for at dele din efterregning over flere måneder.

    Du kan også bede om at få et personligt møde ved at booke en tid

    Tips til at spare på el, vand og varme

  • Kan jeg klage over min vand- og varmeregning?

    Hvis du vil gøre indsigelse mod dit vand- eller varmeregnskab – det vil sige klage over det – skal det ske senest seks uger efter, at du har modtaget regnskabet i postkassen.

    Læs mere om dine klagemuligheder

  • Må jeg bytte bolig?

    Du må gerne bytte bolig med andre. Der er dog visse betingelser, som skal være opfyldt.

    Kontakt altid BO-VEST før du bytter bolig.

    Læs mere om at bytte bolig.

    Boligsøgende

  • Kan jeg blive skrevet på en akut-liste?

    I BO-VEST har vi ikke en akut-liste, kun den almindelige venteliste. Du finder vores boligbase her, hvor du kan finde ud af, om vi har ledige boliger eller steder med kort ventetid.

  • Hvor hurtigt kan I leje min bolig ud?

    Du har 3 måneders opsigelse.

    Vi forsøger at genudleje din bolig med 8 ugers varsel til den 1. eller 15. i måneden.

    Venteliste

  • Kan jeg blive skrevet på en akut-liste?

    I BO-VEST har vi ikke en akut-liste, kun den almindelige venteliste. Du finder vores boligbase her, hvor du kan finde ud af, om vi har ledige boliger eller steder med kort ventetid.

  • Hvor hurtigt kan I leje min bolig ud?

    Du har 3 måneders opsigelse.

    Vi forsøger at genudleje din bolig med 8 ugers varsel til den 1. eller 15. i måneden.

Genveje

  • Hjælp og kontakt
  • Om beboerdemokrati
  • Se ledige jobs
  • Cookie- og Persondatapolitik

Følg BO-VEST

  • Følg BO-VEST på LinkedIn
  • Følg os på Facebook
Stationsparken 37 - 2600 Glostrup - CVR: 29 96 63 89
Tilbage til toppen