Alle afdelinger i Boligselskabet Tranemosegård har nu afholdt deres årlige afdelingsmøder, og årets emner spænder bredt fra lokal administration og driftsoptimeringer til beboerinddragelse og praktiske forhold som parkering, vedligeholdelse og husdyr. Her er et udpluk af nogle af de emner og beslutninger, der blev drøftet på møderne.
Administration og driftssamarbejder
Et af de store temaer på møderne var den fremtidige administration. Fra 2025 vil Tranemosegård ikke længere være en del af BO-VESTs fælles administration, men vil i stedet selv stå i spidsen for at drive selskabet. Der købes økonomi, udlejning og byggeforretningsførelse af BO-VEST.
Lars Anker Jensen, formand i Boligselskabet Tranemosegård, deltog på afdelingsmøderne med nyt fra organisationsbestyrelsen, der glæder sig over den massive opbakning, der er blandt beboerne til den kommende rejse selskabet skal på. Flere beboere gav i den forbindelse udtryk for store forventninger til, hvordan overgangen vil påvirke dem i dagligdagen.
Beslutninger om renoveringer og vedligeholdelse
Flere afdelinger arbejder målrettet med renoveringer og vedligeholdelsesprojekter, især med henblik på energibesparelser og forbedret sikkerhed. I Tranehaven har driftssamarbejdet med Tranevænget og Moserne resulteret i besparelser på rengøring, snerydning og græsslåning, hvilket gør det muligt at afsætte flere midler til langsigtede vedligeholdelsesprojekter. Samtidig har det også været muligt at holde huslejestigningerne på et minimum.
I Silergården er der igangsat udskiftning af dørtelefoner og belysning i fællesarealer, og man ser frem til en renovering af højhusene, som skal godkendes i 2025.