Det kan være frustrerende at få udmeldt sit ventelistenummer, især hvis det er et gammelt nummer. Det har vi i BO-VEST stor forståelse for.

Derfor går der minimum et halvt år, fra den manglende betaling for opnoteringen er registreret og til administrationen udmelder nummeret.
Ansøger har derfor ekstra tid til at kontakte administrationen og nå at betale for sin opnotering, inden det bliver udmeldt.

Derfor er der nogle ansøgere, der får lov til at genaktivere deres ventelistenummer med det samme, hvis de kontakter administration, før nummeret er udmeldt.

Årsager til mistet nummer                                   

Et mistet opnoteringsnummer sker som udgangspunkt på baggrund af, at opkrævningen ikke er blevet betalt – hverken ved første opkrævning eller ved rykker.

I 2010 blev lovgivningen på området ændret, så man skulle betale for at stå på ventelisten hvert år, og ikke kun, når man var aktivt søgende. Dette var en ændring for opnoterede hos VA. I denne sammenhæng blev det kommunikeret i lokale og landsdækkende medier, samt via brev.

Vi følger lovgivningen

BO-VEST skal som alle andre boligadministrationer følge lovgivningen, og sender en årlig opkrævning via Nets, der opkræver ansøger via PBS eller post. Hvis ansøger ikke betaler, sender administrationen en rykker på mail eller post. Hvis ansøger ikke reagerer på rykkerskrivelsen og betaler for opnoteringen, er næste skridt at ansøger udmeldes.