På en torsdag fik Mia Petersen tilbuddet om at blive en del af BO-VESTs Intern Service-team. Og den efterfølgende mandag morgen startede hun så i den nye funktion.
For to år siden startede hun som medarbejder i Antenneforeningen af 1986 (AF86), der administreres af BO-VEST. Her blev det bemærket, præcis hvor god hun er til service, og derfor er hendes stilling nu delt i to.
To dage om ugen betjener hun stadig kunder i AF86. Tre dage om ugen er hun nu på Intern Service-holdet, hvor hun hjælper beboerne, når de kontakter BO-VEST på hovedmailen, på telefon og på skranke. Der er desuden service til kollegerne i administrationen, for eksempel med mødeopdækning, fejlmelding af kopimaskiner eller kaffemaskiner, bestilling af kontorartikler og meget mere.
”Jeg blev spurgt, om jeg ville være en del af Intern Service fra nu af,” siger Mia Petersen om den torsdag for ikke længe siden.
Hvad tænkte du så?
”Jeg tænkte ’Ja tak, det vil jeg rigtigt gerne!’”

Beboerne skal være tilfredse

Opgaverne er mange i Mia Petersens nye stilling, men især beboerservicen vægter hun højt.
Hvad er du allerbedst til?
”Jeg er ikke så vant til at sætte ord på det. Jeg gør det jo bare. Når jeg får en beboer ind, der er sur, glad, eller banker i bordet og siger ’Nu er det nok’ så sætter jeg en ære i at beboeren skal gå ud ad døren og være tilfreds med betjeningen.”
Det skete for eksempel, da en beboer kom og ville klage. Han havde ikke kunnet skrive den hjemmefra, men reglerne var, at den skulle leveres skriftligt.
”Jeg spurgte ham: ’Hvordan kan jeg hjælpe dig med, at du skriver denne klage? Kan du skrive den i hånden nu?’ Så sad han her og skrev klagen i hånden, og så scannede jeg den ind og sendte den rette sted hen. Jeg sagde til ham: ’Jeg er ked af, ikke at kunne hjælpe dig yderligere, men vi gør, hvad vi kan.’ Forståelsen af deres situation, synes jeg, jeg kommer langt med,” fortæller Mia Petersen.

Kan jeg overtage jobbet?

I Intern Service bliver Mia tæt kollega med Jette Lis Dünweiber, som er meget glad for at få en ekstra med på holdet.
”Det er rart at have noget sparring. At man har en anden, når dagene er pressede,” siger Jette Lis Dünweiber om sin nye nærmeste kollega.
”Mia ville så gerne have mit job,” fortsætter hun med et smil.
”Det er sjovt, for jeg havde netop gået og tænkt på, hvad Jettes job indeholdt, og om jeg ville kunne overtage det, når hun går på pension,” svarer Mia Petersen.
De to har nu i stedet glæden af at være sammen med om at servicere beboere og kolleger.

Inspirerende kolleger

Mia Petersen understreger, at servicen i BO-VEST dog ikke udelukkende ligger på hendes skuldre. På tværs af BO-VEST arbejdes der hver dag hårdt for den gode service, og Mia Petersen ser hendes rolle som en brik i et større beboerservice-puslespil.
”Det er jo ikke kun mig, der leverer god service. Mine kolleger i boliggruppen (BO-VESTs afdeling for udlejning, med mere.red) arbejder hver dag hårdt for at levere god service. Det inspirerer mig meget at have kolleger, der også prioriterer det højt,” siger Mia Petersen, og understreger endnu engang at hendes kolleger skal nævnes i artiklen. For i samlet flok leverer de den bedst mulige service.