Bo-Vita, der med sine 5.300 almene lejemål i København, er en af de store boligorganisationer i hovedstaden, har fået sit nye og første logo - et hus bundet sammen af bogstaver lavet i friske grønne farver. 

"Vi har ønsket et logo, der signalerer at boligen er mere end den udvendige bygning, og at vi hos Bo-Vita bygger hjem og favner alle slags mennesker i vores boligområder. Samtidig vil vi gerne med det nye logo udtrykke, at vi er en aktiv og dynamisk bygherre i København", siger Jan Hyttel, bestyrelsesformand i Bo-Vita.

Det nye logo er skabt af en skråstreg, der i bevægelse former et arkitektonisk rent hus og fungerer som bindeled til bogstaverne Bo-Vita. Det samlede indtryk skaber en enkel, dynamisk og nemt genkendelig form – et hus som ramme om det gode boligliv.    

Tankerne bag

Bag designet af det nye logo står grafisk designer Anne Mette Nygaard, der har kontor i den gamle Margarinefabrik på Wesselsmindevej i Nærum.

Tanken med Bo-Vita’s nye logo har fra starten været at skabe et mærke, der på en klar og enkel måde udstråler Bo-Vita’s værdier og om arbejdet med det nye logo siger Anne Mette Nygaard:

"Det nye logo tager udgangspunkt i det udtryk, der findes i plantegninger. For det er jo hjemmet inde bag murere, der er i fokus. Denne grundtanke kombineres med at binde Bo og Vita sammen for at indikere en følelse af fællesskab. Og endelig var det vigtigt, at logoet havde et arkitektonisk og dynamisk udtryk, der symboliserer den dynamik og visionære tilgang, som Bo-Vita lægger for dagen. Det grafiske udtryk med en opadgående streg i logoet signalerer fremdrift og optimisme. Grøn er livets farve, det er en rar, naturlig og rolig farve – og så står den godt til farverne i Bo-Vest logoet", tilføjer hun.

Vi er ambitiøse

Og hos bestyrelsen i Bo-Vita er man rigtig godt tilfreds med resultatet: "Vores mål er, at vi også visuelt fremstår som en ambitiøs, moderne og engageret boligorganisation. Det synes jeg er lykkedes med det nye logo", siger Jan Hyttel.

Separator icon